Curriculum development for up-skilling Specialist Nurses (SN) and Advanced Practice Nurses (APN)
Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA).
Numar proiect: 2022-1-RO01-KA220-HED-000087854
Site-ul proiectului: innoskillsnurses.umfst.ro
PARTENERI
Universitatea de Medicină, Farmacie, Știinte și Tehnologie George Emil Palade din Târgu Mureș, (Romania)
Institutul Politecnic Braganca (Portugalia)
Pixel (Italia)
Universitatea Klaipedos Universitetas (Lituania)
Universitatea Aristotle Thessaloniki (Grecia)
Clinica Rhena (Franța)
CONTEXT
Motivația care susține proiectul Innovative Skills for Nurses este legată de aspectele structurale din sistemele naționale de sănătate care au ieșit la iveală odată cu pandemia de COVID.
Proiectul se concentrează pe conceperea unui program educațional complet, ce conține soluții curriculare cuprinzătoare, pregătire practică la standarde înalte, propuneri de dezvoltare a competențelor la nivel național și european, pentru a obține excelența în calificarea de asistență specializată (SN) și de asistență cu practică avansată (APN).
SCOPURI
Obiectivele principale ale proiectului sunt:
- Dezvoltarea unei curricule inovatoare care să fie implementată în toate universitățile partenere pentru formarea asistențelor medicale de specialitate (SN) și a asistentelor medicale de practică avansată (APN)
- De a pune la dispoziția formatorilor și lectorilor asistenților medicali cu drept de libera practică și celor în curs de formare, metode inovative digitale de învățare și metodologii care urmăresc o abordare centrata pe student, pentru a satisface nevoile de învățare ale studenților și pentru a reduce nepotrivirile
- Crearea unui repertoriu de scenarii bazate pe realitate digitală și virtuală și pe provocări de diagnostic, cu scopul de a fi utilizate ca surse de predare și învățare pentru calificarea asistentelor medicale
GRUP ȚINTĂ
Proiectul se adresează:
- formatorilor și lectorilor
- studenților la asistență medicală
- asistentelor cu liberă practică
REZULTATELE PROIECTULUI
Principalele rezultate ale proiectului includ:
- Un curriculum innovativ pentru calificarea unei asistente specialiste și a asistentelor medicale cu nivel de practică avansată (APN)
- Un pachet de e-learning on line cu aplicarea tehnicilor moderne de predare digitală online, privind utilizarea tehnicilor de realitate virtuală medicală pentru a califica asistente medicale specializate și asistente medicale cu nivel de practică avansat
- Un repertoriu de scenarii de învațare bazate pe realitate digitală și virtuală și provocari de diagnostic ce permite dezvoltarea unor abilități practice importante
CONTACT
Oana Marginean
George Emil Palade University of Medicine, Pharmacy, Science and Technology of Targu Mures, Romania
Tel: +40265215551
e-mail: marginean.oana@gmail.com
Andrea Anzanello
Pixel Associazione, Florence, Italy
Tel.+ 39 055 489700
e-mail:andrea.anzanello@pixel-online.net
Project Registration Code | KA220-HED-32055CB6 | |
Project Title | "Challenges of human reproductive medicine in a changing Europe: an innovative professional curriculum for graduate medical education" | |
Project Acronym | CHORICE | |
Purpose and project planning | In COHRICE, we will create a complex, novel training material consisting of e-learning courses, syllabuses and a teachers’ guide in four languages that will be available on a Moodle-based platform. The e-learning materials and curricula are expected to meet the needs of resident medical doctors practicing in the field of obstetrics and gynecology providing them with unique and socially useful knowledge via an innovative online, work-based, multi-disciplinary learning model. COHRICE will also provide useful insights for graduate medical students and prepare them for the challenges of modern perinatal medicine. The project will contribute to finding solutions to real-world problems (treating high-risk pregnant women, taking care of patients of certain ethnic groups, dealing with post-modern challenges, e.g. diabetes, infertility, etc.) by increasing the efficiency of medical care and the quality of reproductive health-care services. The presented project will provide open education and innovative practices in a digital area by making the e-learning material available for the next generation resident medical doctors and graduate students. This will contribute to improve the quality of education, in particular support for the use of digital technologies and online education in order to develop pedagogical and evaluation methods. The project will also support higher education institutions and research institutes to contribute to innovation through developing, implementing and testing the effectiveness of e-learning materials in the field of obstetrics and gynecology; and to ensure the reinforcement of education and research, including through partnerships, inter- and transdisciplinary approaches, and strengthening the role of higher education institutions and research institutes in the local, regional and international environment | |
Project Start Date | 01.11.2021 | |
Project End Date | 30.10.2024 | |
Project Duration | 36 months | |
Total budget value/ UMFST | 78.191 Euro | |
Funding | European Comission | |
Main objectives | The framework of the training requirements in Obstetrics and Gynecology (hereinafter: Ob/Gyn) for resident medical doctors is provided by the so-called PACT document (Project for Achieving Consensus in Training) developed by the European Board of College Obstetrics and Gynecology (EBCOG) with the aim to promote the standardisation of teaching and learning for OB/GYN residents in Europe. The PACT proposes a standardised core and elective curriculum for residents to harmonise OB/GYN education in Europe, with the aim to increase the standard of teaching and to support mobility. We intend to promote PACT suggestions and implement a course for resident medical doctors with an additional focus on socio-cultural trends influencing reproductive issues in our changing Europe. This part of the project would fill the gap in the education of OB/GYN residents concerning medical knowledge.COHRICE aims to make a relevant input to the curriculum of medical students to put their knowledge in context and awaken their interest not only for physical processes but to open their eyes to how changes in societies impact health and health care strategies. This kind of knowledge makes students more innovative, curious and motivated. The project team of COHRICE believes that medical students can only become innovative, problem-oriented thinkers, if their education is interdisciplinary and is embedded in the context of culture and society. This aspect challenges the limits of the conventional approaches to medical education that is unfortunately still very much present at many universities. Through our project results, we wish to contribute to generating an attitude-change towards sensitive issues of human reproduction. We wish to put reproductive problems in a social and cultural context and sensitise the next generation of doctors to engage them in a holistic approach towards reproductive problems. We aim to make aware medical professionals of new perspectives in therapies and diagnostic methods in human reproduction. In doing so, graduate students and resident medical doctors will receive a structured, practical, and up-to-date knowledge on specific, relevant, however less discussed elements of the challenging field of human reproduction. The problem-oriented e-learning materials will contribute to developing their medical skills and the quality of their training, which will allow them to become better trained Ob/Gyn specialists. Also, the medical teaching staff and senior supervisors of the residents will benefit from the COHRICE outputs, as they will receive a free, easily accessible and applicable online training tool discussing complex issues in a diverse and interactive way that they can use and integrate in their teaching practice and courses. The project also aims to raise awareness among | |
Team: | Name | Role |
Szabo Bela | Professional leader - Teacher - | |
Pușcașiu Lucian | Teacher | |
Bereczky Katalin | Teacher | |
Túros János | Teacher | |
Ladányi Emmánuel | Teacher | |
Cserer Enikő | Tehnician | |
Eugenia Luminita Panca | Tehnician | |
Results | 1. Graduate level learning material about the challenges of human reproductive medicine in a changing Europe 3. Teachers' Guide for facilitating the application of the graduate and advanced e-learning courses 4. E-learning platform for the graduate and advanced level e-learning courses | |
Partener institution | George Emil Palade University of Medicine, Pharmacy, Science, and Technology of Targu Mures |
Connected4Health (C4H) – A Medical and Humanities-Based Approach to Navigating Obesity and Eating Disorders in Young People -
O abordare integrată medicală și umanistă a tinerilor cu obezitate și tulburări de alimentație
2021-1-RO01-KA220-HED-000032108
Parteneriat strategic Erasmus+ în domeniul învățământului superior, Acțiunea cheie 2
Site proiect : https://connected4health.pixel-online.org/index.php
Coordonator proiect : UMFST GE Palade
Membrii proiectului :
Universitatea Palacký Olomuc (Cehia)
Universitatea Klaipeda (Lituania)
Universitatea de Medicină din Belgrad (Serbia)
Pixel (Italia)
Institutul Politehnic Bragança (Portugalia)
Universitatea Autonomă din Madrid (Spania)
Durata de implementare : 2022-2023
Director proiect : Prof.dr. Anișoara Pop
Responsabil implementare : Prof.dr. Monica Tarcea
Obiectivele proiectului : să genereze cunoaștere și să formeze deprinderi de predare și învățare autonomă printr-o abordare transdisciplinară medicală și umanistă a tinerilor cu obezitate și tulburări de nutriție (bulimie, anorexie), afecțiuni severe dar în același timp și sensibile, cei afectați fiind deseori stigmatizați din cauza lor. Proiectul își propune, așadar, să ofere lectorilor/ instructorilor din învățământul superior deprinderi, cunoștințe, metode și modalități de predare integrată, transdisciplinară a obezității și tulburărilor de alimentație; să vină în ajutorul rezidenților și studenților în consolidarea cunoștințelor și deprinderilor de abordare a tinerilor pacienți cu obezitate și tulburări de alimentație; să ofere specialiștilor din diverse domenii medicale cunoștințe noi și să formeze deprinderi transdisciplinare în managementul acestor pacienți.
Grupuri țintă:
- Lectori/traineri în nutriție-dietetică, diabetologie, psihoterapie, fizioterapie, endocrinologie, pediatrie, comunicare;
- Rezidenți în diferite specializări (medicină, nutriție, asistență medicală, balneo-fizio-kinetoterapie) interesați de probleme legate de nutriția pacienților, asistente medicale și alt personal medical implicați în nutriția, fizioterapia, consilierea pacienților cu obezitate și tulburări de alimentație;
- Studenți masteranzi, studenți în stagii clinice.
REZULTATE
• PR1 - Manual intitulat: Perspective culturale și istorice asupra obezității și tulburărilor alimentare,
• PR2: Programă analitică și resurse educaționale pentru cursul: Abordare multidisciplinară a tinerilor cu obezitate și tulburări de nutritie,
• PR3: Pachet de formare autonomă și evaluare online: Managementul eficient al tinerilor cu obezitate și tulburări de alimentație.
Nume proiect | Coordonator UMFST | Site web |
Joint Cyber Workforce Development Initiative to Enable The European Industry to Overcome the Shortage of Cybersecurity Professionals (Inițiativă comună de dezvoltare a forței de muncă cibernetice pentru a permite industriei europene să depășească lipsa de profesioniști în domeniul securității cibernetice) Acronim: Encrypt 4.0 Programul: Erasmus+ Acțiunea cheie: Cooperare pentru inovare și schimbul de bune practice Acțiunea: Parteneriate strategice Domeniul: Parteneriate strategice pentru educație și formare profesională Nr. proiect: 2020-1-RO01-KA202-079983 Promotor: Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș Parteneri: Obiective Grupuri țintă Produse intelectuale Perioada de implementare: 1.11.2020 - 31.10.2022 | Prof.dr.abil.ing. Liviu Moldovan | www.encrypt40.eu |
African Higher Education Leadership in Advancing Inclusive Innovation for Development (Direcționarea învățămîntului superior african în promovarea inovației incluzive pentru dezvoltare) Acronim: AHEAD Programul: Erasmus+ Acțiunea cheie: Cooperare pentru inovare și schimbul de bune practici Acțiunea: Dezvoltarea capacităților în învățământul superior Domeniul: Proiecte comune Nr. proiect : 585919-EPP-1-2017-1-RO-EPPKA2-CBHE-JP Promotor: Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș Parteneri: - Birmingham City University - Marea Britanie - Universita degli Studi del Molise - Campobasso, Italia - Spoleczna Akademia Nauk - Lodz, Polonia - European Center For Quality - Sofia, Bulgaria - Kenyatta University Nairobi - Kenya - Kibabii University - Bungoma Kenya - Makerere University – Kampala, Uganda - Catholic University of Eastern Africa – Nairobi, Kenya - Kisii University - Kenya - Dar Es Salaam Institute of Technology - Tanzania - The State University of Zanzibar - Tanzania - Kyambogo University - Kampala Uganda - Lira University - Uganda - Mount Kenya University - Thika Kenya Obiectivul general: dezvoltarea capacităților de gestionare, guvernanță, predare, cercetare și evaluare ale instituțiilor de învățământ superior din țările partenere, pentru a le permite să pună în aplicare triunghiul cunoașterii și să integreze mai bine funcțiile din domeniul cercetării, educației și inovării, care susțin inovarea pentru o dezvoltare durabilă și creștere incluzivă. Obiective specifice: · Să permită instituțiilor de învățământ superior din Kenya, Tanzania și Uganda să-și revizuiască și să reformeze structurile și agendele instituționale, să instruiască capitalul uman și să consolideze expertiza managerială necesară conducerii și gestionării fluxurilor de cunoștințe și a parteneriatelor de inovare cu diverse părți interesate în domeniul dezvoltării durabile, a antreprenoriatului și creșterii incluzive; · Să contribuie la cunoașterea și fondul de predare a instituțiilor de învățământ superior din țările partenere în domeniul managementului inovației și al inovării incluzive, precum și la consolidarea capacităților instituțiilor de învățământ superior în antreprenoriat și educație antreprenorială; · Crearea unor structuri de sprijin orientate către factori de decizie și platforme de comunicare orientate către părțile interesate, cu diferiți parteneri din sistemul de inovare în vederea cultivării spiritului antreprenorial local și a dezvoltării incluzive a țărilor partenere participante. Activități: · Analiza sistemelor naționale de inovare și a capacităților instituționale de inovare; · Dezvoltarea materialelor didactice în managementul inovării și al inovării incluzive; · Formarea formatorilor; · Îmbunătățirea bunelor practici și a bazei de date pentru furnizarea educației în domeniul antreprenoriatului; · Crearea de portaluri virtuale de cunoștințe pentru o cooperare structurată între instituțiile de învățământ superior din țările partenere și părțile cheie interesate precum și consolidarea colaborării și consultării părților interesate; · Înființarea de centre de inovare pentru dezvoltare care încurajează dezvoltarea locală și regională și co-creația părților interesate în inovare. Perioada de implementare : 15.10.2017 - 14.10.2020 | Prof. Dr. Liviu Moldovan | http://www.ahead-project.net/ |
Work-based training approach in the field of Industry 4.0 for competitive European Industry (Abordarea formării bazată pe activități practice în domeniul Industriei 4.0 pentru o industrie europeană competitivă) – INDUCE 4.0 – 2017-1-RO01-KA202-037222 | Prof. Dr. Liviu Moldovan | http://induce-project.eu/ |
Strategies to strenghten executive functions in adults (Strategii de întărire a funcțiilor executive la adulți) – SOFIA – 2017-1-FR01-KA204-037216 | Prof. Dr. Liviu Moldovan | https://sofia.erasmus.site/ |
Collaborative Learning Environment for engineering education / Mediu de învățare colaborativ pentru educația în inginerie – CoLED 2018-1-PL01-KA202-050777 | Prof. Dr. Liviu Moldovan | http://coled-project.eu/index.php |