Domeniu fundamental: Științe administrative, ale educației și psihologie
Domeniu de licenţă: Științe ale Educației
Program de studiu de licenţă: Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar
Baza legală a programului: Decizia Consiliului ARACIS din 16-17 noiembrie 2017
Forma de învăţământ: Învăţământ cu Frecvenţă (IF)
Durata studiilor: 6 semestre
Misiunea programului de studiu de licenţă:
Misiunea programului constă în profesionalizarea şi dezvoltarea carierei didactice a viitorilor absolvenţi, precum şi instrumentarea acestora sub raport pedagogic, psihologic şi psiho-social, formarea competenţelor de proiectare pedagogică, metodologice, evaluative, de comunicare, de identificare şi rezolvare a conflictelor interumane/ situaţiilor-problemă apărute în procesul didactic.
Obiectivele programului de studiu:
• Obiective generale: Formarea iniţială şi dezvoltarea carierei specialiştilor în educaţia copiilor de vârstă preşcolară şi şcolară mică, într-un demers coerent, reflectat de curriculum-ul universitar, în conformitate cu prevederile Cadrului naţional al calificărilor din învăţământul superior.
• Obiective specifice: Dezvoltarea competenţelor profesionale specifice Pedagogiei învăţământului Primar şi Preşcolar, dar şi a celor transversale, în concordanţă cu Sistemul operaţional al calificărilor din învăţământul superior din România.
Competenţe dezvoltate:
CP1. Proiectarea unor programe de instruire sau educaționale adaptate pentru diverse niveluri de vârsta/pregătire și diverse grupuri țintă.
CP2. Realizarea activităților specifice procesului instructiv-educativ din învățământul general obligatoriu.
CP3. Evaluarea proceselor de învățare, a rezultatelor și a progresului înregistrat de elevi.
CP4. Abordarea managerială a grupului de elevi, a procesului de învățământ și a activităților de învățare/integrare socială specifice vârstei grupului țintă.
CP5. Consilierea, orientarea și asistarea psiho-pedagogică a diverselor categorii de persoane / grupuri educaționale (elevi, familii, profesori, angajați etc.)
CP6. Autoevaluarea și ameliorarea continuă a practicilor profesionale și a evoluției în cariera profesională.
CT1. Aplicarea principiilor și a normelor de deontologie profesională, fundamentate pe opțiuni valorice explicite, specifice specialistului în științele educației.
CT2. Cooperarea eficientă în echipe de lucru profesionale, interdisciplinare, specifice desfășurării proiectelor și programelor din domeniul științelor educației.
CT3. Utilizarea metodelor și tehnicilor eficiente de învățare pe tot parcursul vieții, în vederea formării și dezvoltării profesionale continue.
Discipline:
Anul I
Fundamentele psihologiei
Psihologia dezvoltării
Educație fizică
Practică pedagogică – învățământ primar și preșcolar
Fundamentele pedagogiei
Psihologia educației
Teoria și metodologia instruirii
Didactica domeniului limbă și comunicare
Literatura română
Educație fizică
Didactica limbii și literaturii române în învățământul primar
Matematică- învățământul primar și preșcolar
Didactica educației fizice și psihomotorii (învățământul preșcolar și primar)
Opțional 1 Limba engleză/ Limba germană
Opțional 2 Sociologia educației / Pedagogie socială
Opțional 3 Psihologia personalității/ Psihologia comunicării
Anul II
Tehnologii de informare și comunicare
Literatură pentru copii
Pedagogia învățământului primar și preșcolar
Practica pedagogică – învățământ preșcolar
Didactica matematicii în învățământul primar
Educație plastică și muzicală și didactica acestora
Teoria și metodologia evaluării
Teoria și metodologia curriculumului
Didactica domeniului om și societate (învățământ preșcolar și primar)
Geografie, Științe și didactica acestora (învățământ primar și preșcolar). Didactica domeniului Științe (învățământ preșcolar)
Limba română
Opțional 1 Educație interculturală/ Echitate și egalitate de șanse în educație
Opțional 2 Educație nonformală și dezvoltare comunitară/Alternative educaționale
Opțional 3 Educarea inteligențelor multiple/Consiliere, autocunoaștere și dezvoltare personală
Anul III
Metodologia cercetării în științele educației
Managementul clasei de elevi
Istoria ideilor/paradigmelor educaționale
Fundamentele psihopedagogiei speciale
Istoria și didactica predării istoriei
Didactica educaţiei tehnologice
Educație timpurie
Politici educationale și sociale
Practica pedagogică – învățământ preșcolar
Integrare și incluziune
Psihopedagogia jocului
Opțional 1 Managementul programelor și proiectelor educaționale/Design instrucțional extracurricular
Opțional 2 Limbă engleză 2/Limbă germană 2
Pachet 3. Limbă engleză 3/Limbă germană 3
Perspective ale absolvenților (Ocupaţii posibile conform COR): Profesor în învăţământul primar Cod COR 234101 Profesor în învățământul preșcolar Cod COR 234201 |