Noutăți. Știri

04.06.2021

SESIUNE DE TRAINING ONLINE – PLATFORMA CAMBRIDGE CORE

Cambridge University Press organizează pentru instituția noastră, marți, 08 iunie 2021, cu începere de la ora 11, un webinar dedicat Cambridge Core, platforma de furnizare a publicațiilor electronice editate de prestigioasa editură britanică (cea mai veche editură cu activitate neîntreruptă din lume).

Această platformă este accesibilă în instituția noastră  prin intermediul consorțiului Anelis Plus.

Prezentarea va fi susținută în limba engleză, de doamna Caroline Kerbyson, Training Manager - Cambridge Academic (CUP).

Între subiectele abordate:

- tipurile de informații și publicații disponibile pe platforma Cambridge Core;

- modalități de efectuare și rafinare a unei căutări;

- crearea unei alerte de revistă;

- exportul referințelor bibliografice;

- metrici clasice și alternative.

 

Finalul prezentării va fi dedicat unei sesiuni de întrebări și răspunsuri.

Platforma folosită pentru webinar este Zoom, iar link-ul pentru înregistrare este:  

https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_rTn-nn1eQ3Cve4BmOTGU-g

==================================================================================

19.03.2021

             McGraw Hill – bibliotecă de cărți electronice, AccessMedicine și AccessPharmacy

                                                                 - Webinar -

Biblioteca Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „G. E. Palade” din Târgu Mureș vă invită la o sesiune de instruire pentru utilizarea platformelor de cărți electronice AccessMedicine și AccessPharmacy, ale Editurii McGraw Hill, acces de care universitatea noastră beneficiază până la data de 16 Aprilie 2021.

Titluri reprezentative care pot fi accesate prin McGraw Hill: Access Medicine:

Titluri reprezentative care pot fi accesate prin McGraw Hill: Access Pharmacy

Data: 23 martie 2021
Ora: 11:00
Speaker: Yuan Bock, Sales Manager Northern, Central and Eastern Europe
Locație: Online, platforma Zoom

Înregistrare: aici

==================================================================================

10.03.2021

CLINICALKEY STUDENT și COMPLETE ANATOMY

-WEBINAR -

Biblioteca Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș vă invită la o sesiune de instruire pentru utilizarea platformelor ClinicalKey Student și Complete Anatomy, ale Editurii Elsevier.

ClinicalKey Student – cuprinde o colecție extrem de valoroasă de cărți electronice medicale

Complete Anatomy – cuprinde imagini și video de anatomie în 3D

Un reprezentant Elsevier va răspunde tuturor întrebărilor noastre.

Data: Joi, 11 martie 2021

Ora: 12.00

Înregistrare: https://elsevier.zoom.us/webinar/register/WN_qjzhWdVSRZyOJeAA4YEmJw

Participarea la webinar se poate realiza de pe PC, Mac, Linux, iOS sau Android.

După înregistrarea la webinar, se va primi un email, care va conține linkul de acces.

Dacă nu aveți instalată aplicația Zoom, vă rugăm să selectați „Cancel”, apoi „Join from your browser”

==================================================================================

01.03.2021

ANELIS PLUS - SESIUNE DE INSTRUIRE PENTRU UTILIZAREA BAZELOR DE DATE

ACCES ELECTRONIC LA LITERATURA ȘTIINȚIFICĂ PENTRU SUSȚINEREA ȘI PROMOVAREA SISTEMULUI DE CERCETARE ȘI EDUCATIE DIN ROMANIA

Biblioteca Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș vă invită la o sesiune de instruire cu tema: Acces electronic la literatura științifică pentru susținerea și promovarea sistemului de cercetare și educație din România.         
Asociația Universitătilor, Institutelor de Cercetare-Dezvoltare și Bibliotecilor Centrale Universitare din România „Anelis Plus”, anunţă continuarea accesului la literatura științifică de cercetare pentru anul 2021.
Având ca scop susținerea activităților de informare si documentare necesare realizării temelor de cercetare, Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș a cofinanțat și beneficiază de acces online în anul 2021, la urmatoarele baze de date:

•       Science Direct
•       Springerlink
•       ProQuest Central
•       Clarivate Analytics (Web of Science, Journals Citation Reports)
•       Scopus
•       Wiley
•       Nature
•       Ovid
•       Cambridge Journals

Sesiunea de instruire online va avea loc miercuri, 3 martie 2021, ora 12.00.

Invitația la această prezentare se adresează întregii comunități academice a UMFST implicată în procesul de ceretare.

Participanții la training vor primi un certificat de participare la eveniment, care va putea fi descărcat din contul personal de pe www.e-nformation.ro. (din secțiunea Profil Instituțional – Certificate de participare).

Înscrierea la eveniment se va realiza cu aceeași adresă de email utilizată la crearea contului pe site-ul Enformation, acestă condiție fiind necesară pentru descarcarea certificatului de participare.

Locație: ONLINE – persoanele înregistrate vor primi datele de logare înainte de începerea evenimentului; pentru participare este necesar să utilizăm unul dintre urmatoarele browsere: Chrome, Mozilla sau Opera.

Înscriere: https://www.e-nformation.ro/events/sesiune-de-instruire-enformation-universitatea-de-medicina-farmacie-stiinte-si-tehnologie-g-e-palade-targu-mures-03-martie-2021

==================================================================================

08.02.2021

                     SESIUNE DE TRAINING ONLINE – PLATFORMA CAMBRIDGE CORE

Cambridge University Press organizează pentru instituția noastră, marți, 23 februarie 2021, cu începere de la ora 14, un webinar

dedicat Cambridge Core, platforma de furnizare a publicațiilor electronice editate de prestigioasa editură britanică

(cea mai veche editură cu activitate neîntreruptă din lume).

Această platformă este accesibilă în instituția noastră  prin intermediul consorțiului Anelis Plus.

Prezentarea va fi susținută în limba engleză, de doamna Caroline Kerbyson, Training Manager - Cambridge Academic (CUP).

Între subiectele abordate:

- tipurile de informații și publicații disponibile pe platforma Cambridge Core;

- modalități de efectuare și rafinare a unei căutări;

- crearea unei alerte de revistă;

- exportul referințelor bibliografice;

- metrici clasice și alternative.

 Finalul prezentării va fi dedicat unei sesiuni de întrebări și răspunsuri.

Platforma folosită pentru webinar este Zoom, iar link-ul pentru înregistrare:

https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_imW_ysPdRVmnZ5PboXmlTQ

==================================================================================

07.10.2020

                                        CONFERINȚA e-NFORMATION 2020

Romanian Conference for Education and Research devine exclusiv eveniment #online în 2020!

În perioada 27-29 octombrie 2020, Enformation împreună cu editurile academice, cu susținerea Asociaţiei Universităţilor,

Institutelor de Cercetare - Dezvoltare şi Bibliotecilor Centrale Universitare din România - „Anelis Plus", organizează Conferința cu tema: 

"Acces la literatura științifică: Romanian International Conference for Education and Research", ediţia a VIII-a.

La eveniment se vor aborda subiecte de actualitate, precum:

            • Transdisciplinaritate în Educație și Cercetare

            • Importanța Comunităților Educaționale

            • Open-Science

            • Eșecul în Cercetare

            • Motivația în Educație și Cercetare


Prezența la eveniment oferă participanților posibilitatea de a lua cunoștință cu tendințele pe plan internațional privind documentarea știintifică, soluțiile destinate documentării multidisciplinare.
Studentii beneficiază de acces gratuit la Conferința Enformation daca accesează Profilul Instituțional de pe platforma Enformation și completează formularul de înregistrare!

Descrierea evenimentului, temele abordate, agenda și formularul de înregistrare la Conferință se vor găsi la adresa:

https://conferinta.e-nformation.ro/

==================================================================================

06.07.2020

Suntem bucuroși să vă anunțăm că începând de luni, 6 iulie, sălile de lectură se vor redeschide, însă, pentru siguranța dumneavoastră și a personalului, cu o abordare diferită față de cea obișnuită, adaptându-se condițiilor actuale.
Pe lângă posibilitatea de a împrumuta cărți la domiciliu, studenții vor putea studia în sălile de lectură, repectând normele generale impuse în cadrul stării de alertă.
•    Accesul va fi posibil pe bază de progamare, în număr limitat, pentru a evita aglomerarea;
•    Rezervarile pot fi făcute prin email (biblio@umfst.ro), specificându-se filiala unde doriți să studiați (Medicină, Inginerie, Științe și Litere, Economie și Drept);
•    În măsura în care rămân locuri disponibile, vor putea să utilizeze sălile de lectură și persoanele fără rezervare prealabilă;
•    Sala de lectură Publicații Periodice : acces limitat – max. 3 persoane
•    Accesul în campusul de pe str. Gh. Marinescu 38, respectiv spre Biblioteca de Medicină se va face pe poarta principală a universității ;
•    Accesul la Biblioteca de Inginerie, Științe și Litere, Economie și Drept se va realiza pe traseul obișnuit, respectând marcajele ;
•    Studenții UMFST pot folosi oricare dintre filialele bibliotecii, indiferent de programul de studiu pe care îl frecventează.

MĂSURI PREVENTIVE :
•    La intrare, vă rugăm să vă dezinfectați mâinile și să traversați covorașele dezifectante
•    Utilizaţi mască de protecţie pe tot parcursul șederii în bibliotecă (acoperind nasul și gura)
•    Păstrați distanța de siguranță de minim 1,5 m între dumneavoastră şi alţi utilizatori
•    Respectați indicatoarele afișate

Vă asigurăm că aplicăm în mod responsabil toate recomandările privind dezinfectarea zonelor de interacțiune intensă (mobilier, clanțe/mânere, uși acces, grupuri sanitare).
În plus, vă rugăm să țineți seama de măsurile impuse de autorități, care sunt totodată condiții obligatorii pe durata utilizării Bibliotecii.

Programul sălilor de lectură va fi următorul:
•   Luni – Vineri – 8.00-16.00, structurat astfel : 8.00 – 11.00 – Program de studiu;
                                                                                 11.00 - 12.00 – Curățenie, dezinfectare
                                                                                 12.00 - 15.30 – Program de studiu
•    Sâmbătă – Duminică – Închis

==================================================================================

20.05.2020

Suntem bucuroși să vă anunțăm că vă așteptăm din nou la Bibliotecă, începând de miercuri, 20 mai, 2020, ora 8:00, însă, pentru siguranța dumneavoastră și a personalului, cu o abordare diferită față de cea obișnuită.

Biblioteca își va relua activitatea cu publicul adaptându-se condițiilor actuale, astfel, va oferi servicii de împrumut la domiciliu, restituiri de publicații, vizări fișe de lichidare, înscrieri la bibliotecă.

Vizitatorii vor trebui să repecte normele generale impuse în cadrul stării de alertă.

Pentru moment, accesul va fi posibil doar la Biroul Împrumut și Relații cu Publicul, în număr limitat, pentru a evita aglomerarea

  • Rezervarile pot fi făcute: online (http://liberty.umftgm.ro:8080/liberty/libraryHome.do), telefonic (0265-215551, int. 117), prin email (biblio@umfst.ro),  sau să solicite bibliotecarului de serviciu ajutor în regăsirea publicațiilor dorite, în Bibliotecă neavând acces la Catalogul online
  • Recomandarea este ca rezervarea să fie realizată online, catalogul bibliotecii putând fi accesat la linkul: http://liberty.umftgm.ro:8080/liberty/libraryHome.do
  • Ridicarea documentelor se va realiza în maxim 48 h de la plasarea rezervării
  • Accesul în campusul de pe str. Gh. Marinescu 38, respectiv spre Biblioteca de Medicină se va face pe poarta principală, iar accesul în clădirea Bibliotecii se va face prin intrarea din spatele Bibliotecii
  • Accesul la filialele Bibliotecii (Biblioteca de Inginerie, Științe și Litere, Economie și Drept) se va realiza pe traseul obișnuit, respectând marcajele
  • La intrare, vă rugăm să vă dezinfectați mâinile
  • Preluarea-restituirea publicațiilor se face cu respectarea tuturor normelor impuse de situația actuală: documentele restituite vor fi păstrate în carantină pentru o perioadă de 4 zile, înainte de repunerea în circulație
  • Timpul maxim de staționare/utilizator: 15 minute
  • Accesul în sălile de lectură nu va fi permis
  • Accesul la raft nu va fi permis

  IGIENA DOCUMENTELOR DE BIBLIOTECĂ

  1. Documentele se restituie la biroul special amenajat în acest scop
  2. Documentele restituite se plasează în carantină, într-un spațiu special amenajat, în funcție de data restituirii
  3. Carantina durează 4 zile
  4. După perioada de carantină, documentele se aranjează la raft și se pot repune în circulație

Vă asigurăm că aplicăm în mod responsabil toate recomandările privind dezinfectarea zonelor de interacțiune intensă (mobilier, clanțe/mânere, uși acces, grupuri sanitare).

În plus, vă rugăm să țineți seama de măsurile impuse de autorități, care sunt totodată condiții obligatorii pe durata vizitării Bibliotecii:

• Utilizaţi mască de protecţie pe tot parcursul vizitei

  • La intrarea în Bibliotecă, utilizați produsele dezinfectante puse la dispoziţia dumneavoastră în incinta bibliotecii pentru curăţarea şi igienizarea mâinilor
  • Păstrați distanța de siguranță de minim 1,5 m între dumneavoastră şi alţi utilizatori
  • Respectați indicatoarele afișate în acest scop

Programul de lucru al Bibliotecii va fi următorul:
• Luni – Vineri - 8:00 – 16:00;
• Sâmbătă – Duminică – Închis

Vă așteptăm cu drag!

==================================================================================

08.04.2020

Biblioteca Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș încurajează studenții să utilizeze resursele electronice de informare de acasă, sprijinind astfel procesul online de învățare și predare și asigurând accesul la informațiile de specialitate, prin furnizarea de instrumente bibliografice și publicații științifice online.

În această perioadă și nu numai, Biblioteca oferă următoarele servicii:

- Referințe bibliografice prin e-mail;
- Articole extrase din bazele de date la care Universitatea are acces;
- Acces la platforma de cărți electronice Clinical Key: https://www.clinicalkey.com/student (în cazul în care nu reușiți conectarea de la distanță, vă rugăm să contactați Biblioteca)
- Acces mobil la bazele de date cuprinse în Anelis Plus, și anume :
 

Sau: www.e-nformation.ro; www.anelisplus.ro

Acces la Biblioteca Digitală, permanent îmbogățită cu materiale noi: http://dspace.umftgm.ro/jspui/?locale=ro

Orice solicitări referitoare la cercetări bibliografice sau acces la baze de date, se pot trimite către: biblio@umfst.ro.

==================================================================================

PERMISE DE CITITOR

Biblioteca universității dorește să-și întâmpine noii utilizatori, facilitându-le accesul la serviciile oferite. Pentru a evita aglomerația specifică începutului de an universitar la Biroul Relații cu Publicul și pentru a eficientiza deservirea dumneavoastră de către bibliotecari, vă invităm să vă creați propria fișă de cititor și să vă configurați permisul de bibliotecă, accesând următorul link : http://liberty.umftgm.ro:8080

Permisul de cititor se va putea ridica ulterior de la Secția Împrumut a Bibliotecii.               

Program eliberări permise: Luni – Vineri: 08.00 - 21.00.

==================================================================================

Vă informăm că, Biblioteca va percepe penalităţi de întîrziere pentru nerestituirea la termen a documentelor de bibliotecă împrumutate de către utilizatori, în valoare de 1 RON/publicaţie/zi, în conformitate cu:

- Legea Bibliotecilor nr. 334/ 2002, art. 67 (1), (3), (4), cu modificările ulterioare;

- Art. 2-5 şi respectiv 15, din Anexa 1 a Ordinului MEC nr. 4626/ 21.07.2005, privind aprobarea Metodologiei de recuperare a documentelor pierdute, distruse ori deteriorate şi de taxare a serviciilor şi a nerespectării termenelor de restituire a publicaţiilor împrumutate din bibliotecile cuprinse în reţeaua de învăţământ, precum şi a Precizărilor privind calculul valoric al acestor documente;

- Hotărârea Consiliului de Administraţie a U.M.F.S.T. Târgu Mureş, Nr. 1 /01.04.2019

==================================================================================

28.09.2018

Dragi studenți!

Biblioteca universității dorește să-și întâmpine noii utilizatori, facilitându-le accesul la serviciile oferite. Astfel, pentru a evita aglomerația specifică începutului de an universitar la Biroul Relații cu Publicul și pentru a eficientiza deservirea dumneavoastră de către bibliotecari, vă invităm să vă creați propria fișă de cititor și să vă configurați permisul de bibliotecă, astfel:

       Pentru Biblioteca Medicală și Științe

  • Accesați linkul: http://liberty.umftgm.ro:8080/liberty/libraryhome.do
  • Apăsați butonul “Înregistrare”
  • Vă apărea fereastra ”Private Policy” – selectați “ok”
  • Completați toate datele din fișa de înscriere* (cu adresă de domiciliu din Cartea de Identitate, adresă de email, nr. de telefon)
  • Permisul de bibliotecă se eliberează ulterior, la Biroul Împrumut, al Bibliotecii Medicale                                                       (Program eliberări permise: Luni – Vineri: 08.00 - 21.00)

Note:

  • Acceptarea Private Policy reprezintă acceptul dvs. de a furniza date cu caracter personal;
  • Numele și prenumele se scriu integral, cu majuscule, folosind diacritice și accente, în conformitate cu actul de identitate;

Vă așteptăm cu drag!

==================================================================================

12.07.2018

Utilizatorii Bibliotecii care dețin un permis de cititor vizat pe anul universitar în curs, au posibilitatea de a solicita referințe bibliografice pe teme medicale, prin e-mail:

Articole științifice din publicațiile periodice deținute de Bibliotecă:

http://172.17.10.155:8080/liberty/opac/topics/range.do?action=navigate&altAction=changeRange&altKey=A&topic=serial

Articole din bazele de date online, la care Biblioteca are acces:

/biblioteca/resurse-electronice-baze-de-date.html

/biblioteca/resurse-electronice-free-trial.html

Vă rugăm să trimiteți solicitările dumneavoastră la adresa de email: biblio@umftgm.ro, însoțite de următoarele date:

          1. Nume, prenume

          2. Articolul sau tema solicitată

          3. Numarul aferent codului de bare al permisului de Bibliotecă

==================================================================================

18.05.2018

Avem plăcerea de a vă informa că începând cu data de 18.05.2018, vă punem la dispoziție o sală destinată studiului Ebook-urilor. Colecția conține un număr de 117 titluri, variante electronice ale unora dintre cele mai importante carți din domeniul medicinei.

Sala este situată la etajul al doilea al bibliotecii, sala E 11.

Vă mulțumim și vă așteptăm cu drag!

Lista completă Ebooks: aici

==================================================================================

Stimaţi studenţi,

începand de luni, 20.02.2017, autentificarea la intrarea în Sala Internet nu se mai realizează prin completarea datelor personale în Registrul de sală, ci prin autentificarea online.

Instrucţiuni:  link

Arhiva

texte arhiva